502 523 285 - pn.- czw. 14:00 - 20:00
504 091 964 - pn. – pt. 12:00 - 20:00

Angielski dla dziecka w szkole językowej - dlaczego warto?

Blackhorse > Angielski dla dziecka w szkole językowej – dlaczego warto?

Angielski dla dziecka w szkole językowej – dlaczego warto?

Author:
Marta
Posted in:
BLOG
Comments:
Brak komentarzy
Angielski dla dziecka w szkole językowej

W dzisiejszych czasach wielu rodziców ma ogromny wybór zajęć pozalekcyjnych dla swoich pociech – języki obce, zajęcia sportowe, programowanie… Większość z nich odbywa się w grupach, ale jeśli chodzi o nauczanie języków obcych, często decydujemy się na lekcje “prywatne” w domu. Dzisiaj spróbujemy Was przekonać, że warto zdecydować się na zajęcia w szkole językowej. 

1a. Jakość nauczania języka obcego – jak to sprawdzić?

W dobrych szkołach językowych pracują zawodowi nauczyciele, posiadający odpowiednie doświadczenie oraz przygotowanie metodyczne. Nauczanie dzieci, chociaż dla wielu wydaje się być czymś banalnym, wcale takie nie jest. Wymaga ono ogromu cierpliwości, ale również odpowiedniej wiedzy. Szkoły językowe dbające o poziom swojej kadry przykładają dużą uwagę do kwalifikacji swoich lektorów, a jeżeli trafimy na prawdziwych profesjonalistów, to również dbają o stały rozwój kadry. Praca z dziećmi czy młodzieżą wymaga sporej kreatywności, a pomysły nie zawsze przychodzą same do głowy. Dlatego tak ważne są różnego rodzaju szkolenia metodyczne dla nauczycieli języków obcych, zapewniające im możliwość rozwoju. 

1b. Jakość nauczania w Szkole Języków Obcych Black Horse

W naszej szkole językowej często korzystamy ze szkoleń zewnętrznych, ale przede wszystkim doszkalamy się wzajemnie poprzez warsztaty, na których wymieniamy się pomysłami na ciekawe lekcję językowe, ciekawe gry i zabawy, intersujące źródła internetowe itp. W czasie pandemii nasze spotkania odbywają się zdalnie, ale dzięki temu osoby, które nie mogą w danej chwili w nich uczestniczyć, mają dostęp do nagranych gotowych pomysłów.

Bardzo ważną formą sprawdzenia naszej jakości nauczania są wyniki egzaminów Cambridge, które nasi uczniowie zdają co roku w sesji letniej odbywającej się w naszej szkole. Ze względu na fakt, że są to egzaminy międzynarodowe przeprowadzane przez zewnętrznych egzaminatorów – weryfikacja wiedzy ucznia jest rzetelna i miarodajna. Od 1998 roku 99% uczniów zdających u nas te egzaminy odniosło sukces. A zdawało je już 437 osób, w tym 269 osób zdawało egzamin B2 FCE, 95 osób – egzamin C1 CAE, 10 osób – egzamin C2 CPE.

Podobnie ma się sprawa ze zdawalnością matury z języka angielskiego, zarówno podstawowej, jak i rozszerzonej. Wyniki 95-100% to u naszych uczniów norma!

2a. Zajęcia językowe w grupie czy indywidualnie? 

Zajęcia w grupach to kolejny powód, dla którego warto skorzystać z zajęć języka angielskiego, czy innego języka obcego, w szkole językowej. Dzieci i młodzież w wieku szkolnym zdecydowanie lepiej przyswajają wiedzę w swojej grupie rówieśniczej. Oczywiście, należy tu również zaznaczyć, że grupy w szkole językowej nijak się mają do klas w szkole publicznej, są one zdecydowanie mniejsze, co również wpływa na jakość nauczania. 

Elementy pracy w zespole, różnego rodzaju gry czy zabawy oparte na zdrowej rywalizacji pozwalają na uatrakcyjnienie zajęć, a dzieci najzwyczajniej w świecie, nie nudzą się na lekcjach. Dodatkowo, oprócz umiejętności językowych ćwiczą różnego rodzaju umiejętności miękkie – komunikację, pracę w zespole, komunikatywność, zdolność do rozwiązywania problemów – to wszystko dodatkowe, zupełnie darmowe, benefity wynikające z zajęć językowych prowadzonych w grupie. 

2b. Zajęcia językowe w grupie czy indywidualnie w Szkole Językowej Black Horse?

Nasza szkoła oferuje obie formy zajęć i zawsze staramy się wybrać najlepszą i najodpowiedniejszą formę dla naszych uczniów. Choć zajęcia grupowe mają wiele zalet opisanych powyżej, jednak nie wszyscy mogą z nich skorzystać z różnych przyczyn. Czasami chodzi o nietypowe godziny w ciągu dnia, w których uczeń jest dyspozycyjny, czasami ma bardzo sprecyzowane potrzeby językowe, jak choćby nadgonienie zaległości szkolnych lub skupienie się na jednej umiejętności językowej, np. pisaniu. Wówczas staramy się sprostać tym oczekiwaniom poprzez oferowanie zajęć indywidualnych prowadzonych przez lektora dobranego dla danego ucznia pod kątem danej sytuacji. Pomimo, że te zajęcia są stosunkowo droższe od zajęć grupowych, mamy obecnie bardzo dużo uczniów indywidualnych, z których część wybiera zajęcia ONLINE.

3. Możliwość rozwoju językowego w Szkole Języków Obcych Black Horse

Możliwość rozwoju to coś, na czym zależy nam wszystkim. W naszej szkole językowej ścieżka rozwoju umiejętności językowych dziecka jest wyraźna już od najmłodszych lat. Dzieci w szkole podstawowej zaczynają swoją przygodę od egzaminów międzynarodowych Cambridge dla najmłodszych, a z wiekiem przechodzą do kolejnych, coraz trudniejszych, certyfikatów. Na końcu tej ścieżki czekają na nich egzaminy na poziomach B2, C1, a nawet C2, które będą mogli wpisać do swoich CV czy podań o przyjęcie na uczelnie zagraniczne. 

Wśród naszych absolwentów bardzo wielu to osoby, które kształciły się u nas nawet przez 15 lat – przez cały okres swojej edukacji szkolnej. Dziś pracują we wszystkich możliwych miejscach na świecie, zajmując się różnymi dziedzinami zawodowymi, a każdy z nich lub ich rodziców podkreśla, że za częścią ich sukcesu stoi nasza szkoła, z czego, nie ukrywamy, jesteśmy bardzo dumni.  Zachęcamy do mądrego wyboru wszystkich, którzy chcą zainwestować w edukację swojego dziecka – dołączajcie do naszej społeczności, bo z pewnością nie będzie to czas stracony:) .

Autorki: Barbara Antosik – założycielka, dyrektor, właściciel Szkoły Black Horse. Od 1992 roku nieustannie rozwija swoją szkołę kładąc nacisk na rozwój kadry, a tym samym na najlepszą jakość nauczania. Dzięki temu szkoła oferuje kursy językowe w Wieluniu i kilku mniejszych miejscowościach nieprzerwanie od 29 lat i ma się dobrze,  pomimo pandemicznej zawieruchy 🙂 .

Izabela Urbańska – lektorka języka angielskiego w Szkole Języków Obcych Black Horse w Wieluniu od 2016 roku. Iza specjalizuje się w kursach certyfikatowych Cambridge dla dzieci i młodzieży, ale świetnie radzi sobie również w pracy z przedszkolakami. Poniżej kilka jej pomysłów na współpracę rodziców z dziećmi przy nauce angielskiego.

 

Zdjęcie utworzone przez pch.vector – pl.freepik.com